Wakacje nad Balatonem

Dzisiaj pokażemy Wam trochę prywaty – nasze tegoroczne wakacje nad Balatonem :). Wraz z Anitą prezentujemy Wam nasz wypad w formie krótkiej fotorelacji, którą nazwałem ambitnie (albo mi się tak tylko wydaje :D) “Shadows of Balaton”.

Balaton

Podobno nazwa Balaton oznacza „błotne jezioro”. Nie jest to jedyne określenie, nazwę tłumaczy się także jako „płytkie jezioro”, bądź „stojąca woda”. Największe jezioro Europy Środkowej oddalone od Podhala o prawie 500 km. Piękne i czyste, którego temperatura wody w okresie letnim waha się pomiędzy 22 a 25 °C.

Rejony południowego Balatonu można określić jako teren gwarantujący szczęście i prawdziwy wewnętrzny spokój. Krajobraz jest bardzo bogaty w roślinność i w soczysto – zielone krzewy winne. Wraz z moją drugą połówką odwiedziliśmy Balaton od strony miejscowości Fonyód. Mogę z czystym sercem przyznać, że jest to bardzo urocze i zadbane miasteczko. W pobliżu naszego campingu znaleźliśmy sporo restauracji i barów, oferujących miejscowe wino oraz tradycyjne dania. Raj dla największych koneserów smaku, choć zamawianie węgierskich potraw bez znajomości tego języka nie należy do najłatwiejszych :). Mieliśmy okazję spróbować wiele tradycyjnych potraw. Moja dieta przez te kilka dni składała się z przeróżnie przygotowanych langoszy, natomiast Anita jadła głównie balatońskie (podobno) ryby :).

Nasz camping znajdował się zaraz przy jeziorze. Plaża była bezpłatna, utrzymana w czystości. Największym zaskoczeniem była dla nas przejrzysta tafla wody i liczne ryby, które mogliśmy obserwować. Najpierw w wodzie, a chwilę później na talerzu obtoczone pysznym ciastem :).

Balaton to jezioro przyjazne wszystkim. Dzięki temu, że poziom wody do 200 metrów sięgał tylko do kolan, mogły w nim taplać się nawet małe dzieci.
Pomysłów na spędzenie niezapomnianych wakacji nad Balatonem jest wiele. Można tutaj zarówno odpocząć jak i zwiedzać okolice poznając ciekawą historię tego miejsca.

Z pewnością przyznam, że najpiękniej jest tutaj o zachodzie słońca. Kiedy blask słońca ogarnia cały krajobraz. Złociste niebo odbijające się w tafli wody idealnie komponuję się z przygaszoną zielenią roślin i drzew.
Wieczorem temperatura wody staje się cieplejsza niż powietrza, co bardzo relaksuje, oraz pozwala odczuć niesamowicie romantyczną aurę.

Ten złoty blask staje się idealnym tłem do sesji zdjęciowej. Oczywiście odpowiednio wykorzystaliśmy te świetne warunki.
Co sprawia, że Balaton może zachwycić? Nie jest to tylko to co widzi oko, ale także szum drzew, delikatny ciepły wiatr, pachnąca świeżo skoszona trawa, dźwięk śpiewających ptaków, cisza, spokój i blask zachodzącego słońca. To niesamowite przeżycie odczuwane przez wszystkie zmysły sprawia, że człowiek czuje się tutaj szczęśliwy.